مقالات

دوربین مداربسته دیجیتال+مزایا

دوربین مداربسته دیجیتال : از انواع سیستم های حفاظتی که تاثیر بسیار زیادی در حفظ امنیت محل زندگی و کار ما دارد ، دوربین های مداربسته هستند . به راحتی می توانیم با نصب پکیج های مختلف دوربین های مداربسته امنیت خود را حفظ کرده و از سرقت های احتمالی جلو گیری کنیم . به طور کلی سیستم های مداربسته از لحاظ های مختلف به چند دسته تقسیم می شوند . از لحاظ نوع سیگنال ، از لحاظ شکل ظاهری ، از لحاظ کاربرد و از لحاظ نوع قاب و پوشش .

دوربین های مداربسته ازلحاظ نوع سیگنال نیز به چند دسته تقسیم می شوند . دوربین های مداربسته دیجیتالی یا ip ، دوربین مداربسته آنالوگ ، و دوربین های مداربسته دو منظوره از انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار هستند . دوربین مداربسته آنالوگ را که در مقالات قبلی بررسی کردیم . در این مقاله قصد بررسی دوربین های مداربسته دیجیتالی ، مزایا و معایب آن و دیگر موارد مربوط به این نوع دوربین ها بپردازیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید .

دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین مداربسته در گرگان

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه دوربین مداربسته در گرگان استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری

آدرس :گرگان – خیابان شهدا – رو به روی لاله 20 – مجتمع کوثر- طبقه دوم – واحد 6

تلفن : 017-32248771 و 09111774812

ایمیل : imenkaran@ymail.com

دوربین مداربسته دیجیتال

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را با توجه به موارد مختلف دسته بندی میکنند که هر کدام از این دسته بندی ها خود به انواع مختلف دسته بندی می شوند . انواع دسته بندی دوربین مداربسته عبارتند از :

از نظر نوع سیگنال

  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های ip
  • دوربین های دو منظوره

از نظر شکل ظاهری و کاربرد متناظر

  • دوربین های دام dome
  • دوربین های صنعتی
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های مادون قرمز ir
  • دوربین های اسپید دام

از نظر قاب و پوشش

  • دوربین های ضد آب قاب بزرگ
  • دوربین های مخفی
  • دوربین های قاب فانتزی

دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین مداربسته دیجیتال

یکی از انواع سیستم های دوربین های مداربسته دوربین مداربسته دیجیتال است . دوربین مداربسته HD ، دوربین مداربسته تحت شبکه ، دوربین مداربسته IP  از نام های دیگر دوربین های دیجیتال است . در این مدل از دوربین مداربسته بر خلاف دوربین های مداربسته آنالوگی ، تصاویر از همان ابتدا به صورت دیجیتالی کد گذاری می شوند و توسط کابل هایی که به کابل کواکسیال معروفند به دستگاه کنترل گر مرکزی که به DVR معروف است فرستاده می شود .

در دروبین های مداربسته تحت شبکه بر خلاف دوربین های مداربسته حتما نباید شخص در همان مکان حظور داشته باشد و پشت مانیتور بتواند تصاویر ضبط شده را نگاه کند . بلکه هر جا که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند توسط تلفن همراه خود تصاویر از قبل ضبط شده و همان لحظه را نگاه کند .

دوربین مداربسته دیجیتال

مزایای دوربین مداربسته دیجیتال

استفاده از دوربین های مداربسته دیجیتالی مزایای زیادی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت . این مزایا عبارتند از :

  • کیفیت بالای تصاویر

یکی از بارز ترین ویژگی هایی که دوربین های مداربسته دیجیتالی دارند کیفیت بالای تصاویر ضبط شده در آن ها در مقایسه با دوربین های مداربسته آنالوگ است . دلیل اصلی این موضوع مربوط به ضبط تصاویر است . در دوربین های مداربسته آنالوگ تصاویر ضبط شده به دستگاه مبدل میرود و پس از تغییر فرمت تصاویر بر روی نمایشگر نمایش داده می شود که خود باعث افت کیفیت تصاویر می شود .

  • دسترسی آسان

دسترسی به دوربین های مداربسته تحت شبکه آسان است . یعنی شما در هر کجا باشید حتی اگر در کشور دیگری نیز باشید می توانید تصاویر در حال ضبط یا از پیش ضبط شده را چک کنید . اگر دوربین مداربسته شما IP باشد می توانید از طریق تلفن همراه نیز آن را چک کنید .

  • بدون سیم

یکی از مهم ترین مزایای دوربین های مداربسته IP  بدون سیم بودنشان است . این قابلیت باعث می شود که شما محدودیتی در مکان نصب این دوربین ها نداشته باشید و یا هر زمان که بخواهیم می توانید به راحتی آن ها را جا به جا کنید .

  • هوشمندی

دوربین های مداربسته تحت شبکه در مقایسه با سایر دوربین های مداربسته از هوشمندی بیشتری برخوردار است . برخی از دوربین های مداربسته قابلیت تجزیه و تحلیل دارند و این باعث می شود که نسبت به حرکات حساسیت بیشتری از خود نشان دهند . دوربین های مدار بسته IP معمولا ویژگی هایی مانند قابلیت تشخیص حرکت ، قابلیت تشخیص چهره ، شمارش افراد و … دارند .

دوربین مداربسته دیجیتال

معایب دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین های مداربسته دیجیتالی مزایای بسیار بالایی دارند و جزو پر طرفدارترین دوربین ها نیز هستند . اما اگر بخواهیم دقیق به موضوع نگاه کنیم معایب زیر از جمله معایب دوربین های مداربسته دیجیتالی هستند :

  • قیمت زیاد

دوربین های مداربسته دیجیتال در مقایسه با سایر انواع دوربین های مداربسته از قیمت بالاتری برخوردارند . همچنین هزینه های راه اندازی اولیه و لوازم جانبی بالاتری نیز دارد . هر چه قدر امکانات و ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه بالاتر باشد ، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است . ساده ترین مدل های دوربین های مداربسته دیجیتالی باز هم از دوربین های مداربسته آنالوگی ارزان تر است .

  • آسیب پذیری بالا

تصاویر در دوربین های مداربسته به طور بی سیم و از طریق شبکه WIFI انتقال پیدا میکنند به همین دلیل در برخی اوقات هکر ها میتوانند در دریافت و یا انتقال تصاویر اختلال ایجاد کنند . البته خیلی کم اتفاق می افتد که هکری بتواند تصویر دریافتی از دوربین شما را به سیستم خود انتقال دهد و تماشا کند اما ایجاد اختلال در تصویر برداری و همچنین قطع کردن سیگنال دریافتی و ارسالی را می تواند قطع کند .

  • نیاز به فضای ذخیره سازی زیاد

دوربین های مداربسته دیجیتالی تصاویر را با کیفیت زیاد دریافت می کنند . رزولوشن تصاویر در این دوربین ها بالاست به همین دلیل حجم تصاویر و فیلم های ضبط شده بالاست و همین امر باعث می شود فضای ذخیره سازی این دوربین ها به سرعت تمام شود و تهیه مجدد فضای ذخیره سازی برای این دوربین ها نیز بسیار گران است .

  • سخت بودن تشخیص مشکل

زمانی که یک مشکلی برای دوربین های مداربسته دیجیتالی پیش می آید تشخیص این که آن مشکل چیست سخت است . شما نمی توانید به راحتی مشکل این دوربین ها را شناسایی و آن ها را حل کنید. تشخیص مشکل در دوربین های مدار بسته تحت شبکه ممکن است چند ساعت زمان ببرد . و حتما هم باید توسط متخصصین این کار انجام شود .

دوربین مداربسته دیجیتال

قیمت دوربین مداربسته دیجیتال

همانطور که گفتیم دوربین های مداربسته دیجیتالی نسبت به انواع دیگر دوربین های مداربسته از قیمت بالاتری برخوردارند . البته که نمیتوان مزایایی که این دوربین ها نسبت به دوربین های آنالوگ و … دارند را نادیده گرفت اما اگر مسئله قیمت برای شما مهم است و به دنبال خرید دوربین با قیمت مناسب هستید بهتر است از خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه صرف نظر کنید . قیمت دوربین های مداربسته تحت شبکه با توجه به تجهیزات و امکاناتی که به همراه دارد ، برندی که انتخاب میکنید و … متغیر است .

دوربین مداربسته دیجیتال

شرکت ایمن کاران استر آباد

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه دوربین مداربسته در گرگان استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری

آدرس : گرگان – خیابان شهدا – رو به روی لاله 20 – مجتمع کوثر- طبقه دوم – واحد 6

تلفن : 017-32248771 و 09111774812

ایمیل : imenkaran@ymail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *