مقالات

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین های مداربسته امروزه به یکی از ادوات ایمنی آور محل زندگی و کسب و کار ما تبدیل شده اند به طوری که شاید امروزه کمتر مغازه یا اداره ای را می توان یافت که برای تامین امنیت خود و جلوگیری از بروز سرقت از دوربین های مداربسته و سیستم های ضد سرقت استفاده نکنند . دوربین های مداربسته خود انواع مختلف مختلف دارند که از لحاظ های مختلف دسته بندی می شوند . از لحاظ نوع سیگنال دوربین های مداربسته به سه دسته تقسیم می شوند . دوربین مداربسته آنالوگ ، دوربین مداربسته ip ، دوربین های مداربسته دو منظوره .

سال های زیادی از ورود دوربین های آنالوگ به بازار گذشته است و در واقع جزو قدیمی های این بازار محسوب می شوند . در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا شما را با دوربین های مداربسته آنالوگ ، مزایا و معایب آن و تمام نکات مربوط به خرید آن آشنا کنیم . همچنین یکی از بهترین شرکت ها در زمینه خرید انواع دوربین مداربسته در گرگان را به شما معرفی خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید .

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته در گرگان

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه دوربین مدار بسته در گرگان و استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری

آدرس : گرگان ،خیابان شهدا ، لاله 20 ، مجتمع کوثر ، طبقه دوم ، واحد 6

تلفن : 01732248771

همراه : 09111774812

ایمیل : imenkaran@ymail.com

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ چیست ؟

دوربین مداربسته آنالوگ یا analog cctv یکی از انواع دوربین های مداربسته است که داده های دریافتی را به صورت آنالوگ دریافت می کند . در دوربین های مداربسته آنالوگ تصاویر دریافتی که به صورت سیگنال های آنالوگ هستند به یک دستگاه مبدل به نام dvr ارسال می کند . این دستگاه قادر است با تبدیل تصاویر آنالوگ به فرمت دیجیتال آن ها را روی گیرنده های دیجیتال مانند تلویزیون و مانیتور نمایش دهد .

دوربین مداربسته آنالوگ

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از لحاظ نوع سیگنال عموما به دودسته آنالوگ و دیجیتال یا ip دسته بندی می شوند . البته یک نوع دیگر نیز هست که ما بین دوربین آنالوگ و دیجیتال است و به آن دوربین مداربسته دو منظوره گفته می شود . در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت .

  • دوربین مداربسته آنالوگ

همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم دوربین های مداربسته آنالوگ جزو اولین دوربین های مداربسته ای بودند که وارد بازار شدند . عملکرد آن ها نیز به این صورت است که تصاویر دریافتی از دوربین که به صورت آنالوگ هستند به یک دستگاه مبدل به نام dvr ارسال میشوند و سپس این دستگاه این سیگنال های آنالوگ را به سیگنال با فرمت دیجیتال تبدیل میکند تا قابلیت نمایش بر روی مانیتور و تلویزیون ها را داشته باشد .

  • دوربین مداربسته ip

دوربین مداربسته دیجیتال یا ip بر خلاف دوربین مداربسته آنالوگ داده ها را به صورت دیجیتال دریافت می کند و دیگر نیازی به تبدیل فرمت ندارد و شما می توانید در هر مکانی که اتصال اینترنت دارید تصاویر ضبط شده و یا به صورت آنلاین مشاهده کنید .

دوربین مداربسته آنالوگ

  • دوربین مداربسته دو منظوره

دوربین های مداربسته دو منظوره در واقع همان دوربین های آنالوگی هیتند که پورت خروجی شبکه یا دیجیتال نیز در آن ها تعبیه شده است . کیفیت تصویرآن ها در حد همان دوربین های آنالوگ است اما امکان استفاده به هر دو صورت آنالوگ و دیجیتال در آن ها وجود دارد . از این مدل دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده میشود که سیستم دوربین مداربسته به صورت آنالوگ بوده اما اتصال برخی از دوربین ها باید به صورت شبکه باشد .

دوربین مداربسته آنالوگ

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ

شاید تصور کنید به دلیل این که دوربین های مداربسته دیجیتالی وارد بازار شده اند انواع آنالوگ باید کنار گذاشته شوند و دیگر به درد نمیخورند . اما اینطور نیست . دوربین های مداربسته آنالوگ خود دارای مزیت هایی هستند که سبب شده است تا با گذشت سالیان زیاد از ورود آن ها به بازار دوربین های مداربسته ، همچنان مورد استقبال قرار گیرند . این مزایا عبارتند از :

  1. سادگی در نصب این دوربین ها سبب شده است تا در میان مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخودار باشند .
  2. نکته ای که باید بدانید این است که پایین ترین و ارزان ترین دوربین های دیجیتال نیز از دوربین های آنالوگ گران ترند .
  3. یکی دیگر از مزایای دوربین های آنالوگ متنوع بودن مدل های دوربین های آنالوگ است .
  4. سادگی در کارکردن و استفاده از این دوربین ها باعث شده است تا حتی افراد عام و کسانی که با تکنولوژی روز آشنا نیستند هم بتوانند از این دوربین ها استفاده کنند .

دوربین مداربسته آنالوگ

معایب دوربین مداربسته آنالوگ

با این که پس از گذشت سالیان سال از ورود ، دوربین های آنالوگ هنوز هم مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان و فروشندگان هستند اما نمیتوان منکر این شد که با ورود دوربین های دیجیتال و جدید امروزی ، عیوب دوربین های آنالوگ بیشتر به چشم آمد .

موارد زیر از معایب دوربین های آنالوگ نسب به دیجیتال است :

  1. نسبت به دوربین های ip  یا دیجیتال دوربین های آنالوگی کیفیت تصویر پایین تری دارند .
  2. به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ و سیم کشی احتمال نویز پذیری بالایی دارند .
  3. شاید قیمت خود دوربین و متعلقاتش پایین تر از دوربین های دیجیتال باشد اما نباید فراموش کنید که دوربین های آنالوگ نیاز به سیم کشی دارند و سیم کشی نیز خود شامل هزینه است . این در مواردی است که مکان سیم کشی آماده و محیاست اما در مواردی که برای سیم کشی نیاز به درست کردن زیرساخت مناسب است هزینه نیز بالا تر می رود .
  4.  یکی دیگر از معایب دوربین های آنالوگ نداشتن عمق تصویر است به طوری که باید از دوربین های بیشتری برای تصویر برداری و تحت پوشش قرار دادن یک محیط استفاده کرد .
  5. چون دوربین های آنالوگ وابسته به استفاده از کابل شبکه برای ارسال داده های خود هستند ، و ارسال به وسیله کابل ها هم فقط تا اندازه محدودی امکان پذیر است به همین علت استفاده از این دوربین ها فقط در محدوده و شعاع معینی امکان پذیر است .
  6. در رابطه با دستگاه dvr  که تبدیل کننده فرکانس آنالوگ به دیجیتال این دستگاه ها هستند ، فقط تعداد دوربین محدودی به این دستگاه ها متصل می شود و اگر محیطی که میخواهید دوربین نصب کنید بزرگ است و تعداد دوربین هم بالا ممکن است مجبور باشید 2 و یا بیشتر دستگاه dvr تهیه کنید .

دوربین مداربسته آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ با دیجیتال

تفاوت های زیادی بین دوربین های مداربسته دیجیتال و آنالوگ وجود دارد که یکی از مهم ترین و بارز ترین تفاوت های آن ها نوع سیگنال دریافتی است . دوربین های دیجیتال سیگنال ورودی داده هایشان به صورت دیجیتال است و اما بر خلاف آن ها دوربین های آنالوگ تصاویر و داده ها را به صورت آنالوگ دریافت می کنند و سپس توسط دستگاه مبدل سیگنال های آنالوگ را تبدیل به سیگنال های دیجیتال کرده و بر روی صفحه تلویزیون یا مانیتور نمایش می دهد .

در ادامه به بررسی سایر تفاوت های دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال با یکدیگر خواهیم پرداخت .

  • کیفیت دوربین

کیفیت تصویر برداری دوربین های آنالوگ و دیجیتال با یکدیگر متفاوت است و آن هم به دلیل تفاوت در نوع سیگنال دریافتی تصاویر و فیلم های ضبط شده است . دوربین های دیجیتال کیفیت تصویر برداری بالا تری دارند .

  • سیم کشی

دوربین های مداربسته دیجیتال برای اتصال دوربین به دستگاه گیرنده نیاز به سیم کشی ندارند ولی برای دوربین های آنالوگ با توجه به تعداد دوربین ها و مصافتی که با دستگاه تبدیل فرکانس دارند به سیم نیاز است .

  • دسترسی به تصاویر و فیلم ها

دوربین های مداربسته دیجیتالی حتی اگر شما در نزدیکی محل دوربین ها و دستگاه گیرنده نباشید هم میتوانید به صورت آنلاین هر زمان اتصال اینترنت داشتید از راه دور هم تصاویر را مشاهده کنید اما در دوربین های آنالوگ به این صورت است که یا باید به نمایشگری که دستگاه dvr به آن متصل است دسترسی داشته باشید و یا اینکه بعدا تصاویر و فیلم های ضبط شده را مشاهده کنید .

دوربین مداربسته آنالوگ

شرکت ایمن کاران استرآباد

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه دوربین مدار بسته در گرگان و استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری

آدرس : گرگان ،خیابان شهدا ، لاله 20 ، مجتمع کوثر ، طبقه دوم ، واحد 6

تلفن : 01732248771

همراه : 09111774812

ایمیل : imenkaran@ymail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *