مقالات

پنجره هوشمند در گرگان

پنجره هوشمند در گرگان : امروزه تکنولوژی در زندگی های ما به شدت رسوخ کرده است تا جایی که سازه های مهندسی و ساختمانی نیز از تکنولوژی های روز عقب نمانده اند . از زمان وارد شدن کامپیوتر و اینترنت به زندگی روزمره انسان ها و همه گیر شدن آن  هوشمند شدن کاربرد وسایل نیز ، به یکی از نیازهای ضروری افراد تبدیل شد . این پیشرفت و هوشمند سازی تا آن جا پیشرفت که سازندگان ساختمان ها به فکر هوشمند سازی بخش های مختلف ساختمان افتادند . درب های هوشمند ، هوشمند سازی سرمایش و گرمایش ساختمان ، هوشمند سازی سیستم روشنایی و … بخش هایی از ساختمانند که امروزه در بیشتر ساختمان های جدید التاسیس استفاده می شود .

بحث هوشمند سازی منازل چند سالی است که بر سر زبان ها افتاده است . اگر هزینه بالا و پیدا کردن متخصص خوب در زمینه هوشمند سازی منازل را کنار بگزاریم ، این کار مزایای بسیاری خواهد داشت . از جمله مزایای آن که در مقالات قبلی نیز که در حیطه هوشمند سازی منازل بود ، به آن پرداخته ایم می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی ، ساده سازی برخی کارها در منازل و … اشاره کرد .

هدف از نوشتن این مقاله آَنا کردن شما عزیزان با یکی از بخش های منازل هوشمند یعنی پنجره هوشمند می باشد . انتخاب شرکتی که در این زمینه درجه یک باشد سخت است . پس در ادامه همراه ما باشید تا با یک شرکت خوب در زمینه خرید و نصب پنجره هوشمند در گرگان آشنا شوید .

 

پنجره هوشمند در گرگان

پنجره هوشمند در گرگان

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه اجرای و نصب پنجره هوشمند در گرگان و استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری
  9. پنجره هوشمند

آدرس : گرگان – خیابان شهدا – لاله 20 – مجتمع کوثر – طبقه دوم – واحد 6

تلفن : 017-32248771 و 09111774812 

ایمیل : imenkaran@ymail.com

پنجره هوشمند چیست ؟

بیشتر از یک سوم انرژی های یک ساختمان خواه گرمایشی باشد یا سرمایشی از طریق پنجره ها به هدر می رود . به همین دلیل تولید کنندگان محصولات هوشمند سازی ساختمانبرای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها بر روی پنجره‌ها متمرکز شده اند . مطالعات زیادی بر روی جلوگیری از هدر رفتن انرژی انجام شده است و نتیجه این مطالعات تولید پنجره هایی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی مصرفی درون ساختمان بود . 

پنجره های هوشمند امروزی مجهز به شیشه های هوشمندی هستند که در صورت لزوم می توانند تیره ، روشن ، مات و یا شفاف شوند . تصور کنید در یک روز به شدت آفتابی که آفتاب به شدت سوزان است از شه آفتاب سوزان در امان باشید اینجاست که پنجره هوشمند به کمک شما خواهد آمد و با تیره کردن و یا مات کردن سطح شیشه پنجره شما را نجات خواهد داد . همچنین از شیشه و پنجره های هوشمند در حمام ها ، بخش هایی از بیمارستان ها و ادارات و … نیز می توان استفاده کرد .

انواع پنجره هوشمند

در واقع قسمت اصلی پنجره های هوشمند شیشه های آن است که هوشمند سازی می شوند . البته باز و بسته شدن کنترلی پنجره ها نیز جزو هوشمند سازی آن ها محسوب می شود . دو نوع تکنولوژی برای هوشمند سازی شیشه های پنجره استفاده می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .

  • شیشه هوشمند الکتروکروماتیک

این نوع شیشه که به شیشه های مات شونده نیز معروفند با استفاده از مواد الکتروکروماتیک تولید می ‌شود . الکتروکروماتیک ماده‌ای است که رنگ آن در اثر عبور جریان الکتریکی تغییر پیدا می کند . زمانی که کلید تنظیم شیشه پنجره هوشمند را تنظیم می‌ کنیم ، الکتریسیته در آن جریان می ‌یابد و با ایجاد واکنش شیمیایی ، باعث بروز تغییرات در خواص الکتروکروماتیک می‌ شود . از ویژگی ‌های استفاده از مواد الکتروکروماتیک در شیشه های هوشمند ، امکان تنظیم شدت مات شوندگی آن با تغییر مقدار جریان الکتریسیته است .

  • شیشه هوشمند کریستال مایع

شیشه های هوشمند کریستال مایع، نوعی از شیشه ها در پنجره های هوشمند هستند. در این نوع شیشه‌های هوشمند، نور مستقیم خورشید توسط شیشه پراکنده و تا ۹۸ درصد از اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز حذف می‌شود. این تکنـولوژی براساس پخش کنترل شده نور با استفاده از نیروی الکتریــکی عمل می‌کند. تکنولوژی تولید شیشه‌های هوشمنـد همچون تکنولوژی تولید تلویزیون‌های LED و مانیتـور کامپیوتر های شخصی است.

این نوع شیشه در پنجره دوجداره هوشمند ، از کریستال مایع احاطه شده و توسط یک زمینه پلیمری ساندویچی، بین دو لایه هادی قرار گرفته است. هنگامی که نیروی الکتریکی وجود نداشته باشد ، مولکول ‌های کریستال مایع دارای وضعیت تصادفی و رندوم هستند و به دلیل پراکندگی نور، شیشه حالت مات دارد. پس از برقراری جریان الکتریکی، مولکول‌ها هم جهت شده و شیشه شفاف می ‌شود .

مزایای استفاده از پنجره هوشمند در گرگان

این نوع پنجره ها می توانند از ورود گرما در تابستان و سرما در زمستان به طور کامل جلوگیری کند . از دیگر مزایای پنجره هوشمند در گرگان می توان به مات شدن آن اشاره کرد . این تکنولوژی برای افرادی که با نور خورشید در طول روز میانه خوبی ندارند مناسب است. پنجره هوشمند با زدن یک دکمه می‌تواند مات شود و از عبور دادن نور جلوگیری کند. این حالت می‌تواند حالت معکوس هم داشته باشد. یعنی شما می‌توانید بر طبق خواسته خود پنجره هوشمند را در حالت مات یا شفاف تنظیم کنید. این نوع پنجره های مات شونده برای مکان هایی که میخواهید از بیرون به داخل نیز دید نداشته باشد کاربرد دارند .

از پنجره هوشمند در چه مکان هایی می شود استفاده کرد ؟

از جمله مکان هایی که هزینه زیادی بابت مصرف انرژی صرف می کنند هتل ها و بیمارستان ها هستند . پس جلو گیری از هدر رفت انرژی برای این مکان ها از واجبات است . همچنین این پنجره‌ها برای ادارات مناسب هستند. برای تفکیک فضاهایی که تابش نور خورشید و حریم خصوصی در آن بسیار پر اهمیت است. همچنین در برخی از کشورها برای کنترل گرما و نور در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس از این شیشه ‌ها استفاده می‌کنند تا مسافران در آرامش به انتظار وسایل نقلیه بنشینند .

تعرفه پنجره هوشمند در گرگان

پنجره های هوشمند نسبت به پنجره های هوشمند از قیمت بالاتری برخوردارند . تعرفه پنجره هوشمند در گرگان با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن ها ، ابعاد ، جنس قاب و مکانی که قرار است در آنجا نصب شود تغییر می کند . با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این نوع پنجره ها طبیعی است که از قیمت بالا تری نسبت به پنجره های دو جداره معمولی برخوردار باشد اما مزایایی که به دنبال خواهد داشت آنقدر زیاد است که می توان از قیمت بالای آن چشم پوشی کرد .

شرکت ایمن کاران استر آباد که یکی از بهترین زمینه ها در زمینه فروش و نصب پنجره هوشمند در گرگان می باشد این نوع از پنجره ها و دیگر لوازم برای هوشمند سازی ساختمان های شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیارتان می گذارد . مشاورین متخصص این شرکت پاسخ گوی تمامی سوال ها و ابهامات شما در زمینه هوشمند سازی ساختمان ها هستند .

شرکت ایمن کاران استرآباد

شرکت ایمن کاران استر آباد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه اجرای و نصب پنجره هوشمند در گرگان و استان گلستان

برخی از خدمات این شرکت :

  1. نصب دوربین
  2. درب اتوماتیک
  3. تلفن سانترال
  4. سیستم اعلام سرقت
  5. سیستم اعلام حریق
  6. پیاده سازی خانه هوشمند 
  7. اتوماسیون اداری
  8. برق اضطراری
  9. پنجره هوشمند

آدرس : گرگان – خیابان شهدا – لاله 20 – مجتمع کوثر – طبقه دوم – واحد 6

تلفن : 017-32248771 و 09111774812 

ایمیل : imenkaran@ymail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *